Svítání
LT 0051-2 131
Ji?í PAVLICA
YAS-KAZ
"Já jsem v zásadě hráč na perkuse, který hraje i na leccos jiného. Považuji se za improvizujícího hudebníka - a to nejen v tom jazzovém smyslu, za melodického hráče a za zvukového tvůrce." říká o sobě japonský hudebník Yas-Kaz, který se zabývá nejen tradicemi své rodné země, ale objevuje i hudbu jiných kultur, zejména v západní Africe, v Indonézii, v Brazílii. Díky Jiřímu Pavlicovi poznal i hudbu z Moravy. Yas-Kaz patří - podobně jako třeba syntezátorový hráč Kitaro - ke specifické kategorii vynalézavých, kosmopolitně uvažujících japonských muzikantů, kteří dokáží oslovit publikum na celém světě. Ve svých dřívějších skladbách pro tanečníky japonského stylu buto užívat doma vyrobené nástroje, při své cestě na Moravu a do Čech si sebou vzal senegalské a egyptské bubny, africký drnkací nástroj mbiru a elektrickou koru, což je zmodernizovaná podoba harfy, jejíž původní verze vyráběná z vysušených tykví a hovězí kůže má domov v západní Africe.
1 |
Waka |
4:58 |
2 |
Sešli se |
3:38 |
3 |
Pohanský tanec |
3:07 |
4 |
Oceán |
5:28 |
5 |
Dvě růže |
2:24 |
6 |
Vítr |
3:11 |
7 |
Stínání berana |
4:21 |
8 |
V rytmu |
3:28 |
9 |
Dívka Aoi no ue/Anka, Ančička |
3:56 |
10 |
Sen |
10:24 |
11 |
Panoptikum světa |
3:13 |
12 |
Svítání |
4:13 |